söndag 14 mars 2010

Jag håller koll på snödjupet

genom att studera den lilla stugan som står på gården utanför min balkong.
Visst har det försvunnit en hel del från det lilla taket, men inte sjutton går det fort.
De pölar som bildas på marken vid stugan dagtid blir is under natten och det är uppenbart att vi får räkna med att vårens vintriga asseccoarer kommer att finnas med oss en stund till.

Detta viktiga kan beskådas från min balkong, söndagen den 14 mars 2010, och avgör vilken form av sko jag ska använda när jag går till affären.

Det blir klumparna idag också.
Mina fötter ser numera ut som ett par kängor.

Mer om det en annan gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser nu att jag komenterade det du skriver här i den föregående - men det gör väl inget hoppas jag?
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Ingenting alls:)