onsdag 3 mars 2010

Någon slags go middag

får man väl ändå säga när man inte har varit här på hela dagen.
Jag är lite här och där idag, och just nu mer i tvättstugan än någon annanstans.
Socksorteringen återstår.
Den är mitt värsta.
I början går det bra, det är på slutet det tjorvar sig när jag står med tre överblivna i olika storlekar.

Ett annat aber är att dunjackorna behöver tvättas, och i min tvättstuga får man bara vistas tre timmar. Punkt. Sedan kommer nästa pensionär.
En dunjacka ska tumlas i tre timmar ungefär (alltför varmt är inte bra har jag hört)
Det går inte ihop.
Och vi har tre lika smutsiga jackor.

Jag får väl lotta.
Och då kommer lotten att falla på den röda.
Den är min och borde blivit kasserad för flera år sedan, men den är ju så varm och skön.
Bara ett år till tänker jag varje år sedan några år tillbaka.

Underverket ses på bilden intill, högupplöst hade ni även sett smutsen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det inte "någon annan pensionär" som du kan gå ihop med och tvätta så att du får två tider i rad? Eller någon snäll granne som har egen tvättmaskin som kan låna ut sin tvättid? Annars kan jag hjälpa dig! // A

Pennelina sa...

Det är skönt att ha tvättstugan bakom ryggen... lätt att hålla ordning på när maskinen behöver laddas om :-) Men det är lite större resurser i en tvättstuga i ett hyreshus, det ska erkännas!

Kramar från Pennelina - som saknar torktumlaren då det är dags för tvätt av duntäcken och dunkuddar (som jag aldrig mer kommer att köpa i mitt liv)!

Anneli Stålberg sa...

Jag torkar mina dunjackor på samma värme som allt annat (visste inte att det inte var bra men det verkar gå bra i min torktumlare iallafall). Man lägger en tennisboll i fickan och så blir den som ny ingen i ett kick.
Kram!

Åsa Hellberg sa...

Anneli; EN tennisboll, jag har tre:)

Tusen tack A, tar jag ett kvällspass funkar det nog (då sover pensionärerna).

Pennelina; ingen mer dun för mig heller!

Kram Åsa