måndag 7 mars 2011

Är det inte märkligt

att mitt nagellack har lyckats bli avskavt trots att jag har legat blickstilla i en vecka?

Jag ringde bredbandsbolaget. Nej, inte om lacket, jag har bytt samtalsämne nu.
Vi kan bara ha två "grejer" i luften samtidigt och ska egentligen kunna ha fem.
Den trevlige unge mannen bad mig peta in en penna i ett litet hål (möjligtvis kallades det reset) och när jag hade gjort det lyste helt plötsligt powerknappen röd.
Det ska den inte.
Den ska lysa grönt.

Den trevlige informerade mig då om att modemet är trasigt och att jag behöver ett nytt som kommer på onsdag.
Efter att ha funderat en minut på att vara utan bredband i två dagar drog jag ur strömsladden och när jag satte i den lyste powerknappen så grön och fin.
Inom en minut var vi online igen.

Fortfarande bara på två enheter.
Men det kunde har varit noll.

5 kommentarer:

Shamrock sa...

Det brukar Bredbandsbolaget säga till mig med. Jag har precis bytt modem.

Mitt problem har oxå varit att kontakten har kommit och gått. När den gått byter jag port där bak och sen funkar det igen

Gafflan sa...

Vilken tur att det inte blev noll!
Hoppas nya modemet funkar bättre sen.

Spader Madame sa...

Då vill Spader, aka fd mattelärarinnan meddela att 2>0 = mycket bättre.

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, dom är lite märkliga dom där modemen och routrarna och allt vad det är. Vår gjorde något liknande och vi ringde och fick reda på att det var trasigt. Sen kom tre modem från tre olika avsändare fast vi bara hade ringt ett samtal och pratat med en person.....
Kram

Åsa Hellberg sa...

Vi hoppas på bättre lycka med nästa!