måndag 21 mars 2011

I eftermiddag ska jag på

utvecklingssamtal på sonens skola.
Nu kommer det inte att bli en glad överraskning eftersom jag fick den igår när jag läste omdömena på nätet.
Det är så man gör nuförtiden.
Man loggar in på något som heter schoolsoft och där hittar man allt man behöver veta.
Från- och närvaro.
Läxor och prov.
Resultat och åt vilket håll betyget lutar.
Vissa av den här terminens betyg är slutdito, vilket betyder att om man är smart lägger man krutet just där.

Min son lägger krutet på det som är roligast.
Det är mammas pôjk det.

2 kommentarer:

JCMAS sa...

:)

Våra 16-åriga mammas pöjkar.
Jag får gå på utvecklingssamtal igen, känns gött! Och en helt annan typ av samtal, där man fokuserar på hans styrkor... Känns förbaskat bra!

Heja din son!

Åsa Hellberg sa...

heja din son:)