torsdag 24 mars 2011

Hur mycket har ni vårpyntat hemma?

Själv ska jag lägga ett par ljusa mattor på golvet och hänga upp annat än tunga gardiner.

Min lägenhet ligger på första våningen och det kommer inte in särskilt mycket ljus. På vintern spelar det ingen roll, jag är omåttligt förtjust i allt det mörka.
Den kärleken går dock över någon gång i slutet av mars.
Ljus.
I love ljus.
Och luft.
Jag är på det sättet en perfekt årstidsmänniska och hade verkligen inte stått ut med sommar året runt.
Eller så tror jag att jag inte står jag ut för att jag inte har något att välja på.

Det kan vara så att jag bara gillar läget.
Tur för mig i så fall...

6 kommentarer:

Unknown sa...

Kolla här du sköna mö. Jag är alltid först med pynt i bekantskapskretsen
http://www.flickr.com/photos

Snäckskalsdalen. sa...

Årstiderna är charmen med hela alltet tycker jag. Fast i år blev vintern en aaaning för lång och seg, men nu är det vår.
Har inga vårpyntsprocedurer för mig alls. Jo, jag går ut, jag älskar att vara ute och idag ska jag gå med skottkärran och hämta hem komockor till grönsakslandet!
Det du!
Kramar

Malin sa...

Jag gillar den här "gilla-läget-attityden". Sådan försöker jag också vara. Tillvaron blir väldigt trivsam då!

Agneta sa...

Jag gillar att vi har årstider. Hur skulle man annars veta när det är dags att pimpa hemmet?
Jag blir sugen på att inreda med ljust gröna saker inne, men i stället lägger jag på en beige löpare på bordet (jag är mer beige än färgglad...) =)

Anneli Stålberg sa...

Vi tvättar ytterväggen på huset. Ordentlig rengöring ska det vara :D
Sedan ska fönster putsas, men inte av mig :)

Anonym sa...

jag brukar putsa fönster, duscha blommor (ibland plantera om men inte i år), hänga nya gardiner och byter dukar samt kuddfodral så det blir lite enhetligt.
Jag har inte börjat än - men i helgen blir det nog något gjort - kul.
Jag gillar årstiderna också men inte för inne utan för ute (men de måste vara som de ska!)
kram Sanna