tisdag 8 mars 2011

Watch up.

Mars.
Normalt en månad som jag springer igenom utan närmare eftertanke.
Så inte i år.
Jag vägrar att missa våren ännu en gång.
Därför tänker jag vara med när det händer, inte stå där som en fåntratt när träden helt plötsligt är gröna och jag nästan förväntas dansa runt en midsommarstång.

Från och med nu ska jag notera varje tecken på ny årstid, och jag tänker göra det i skriftform.
Inte till er, till mig.
Längst ned i min papperskalender finns en tom ruta på varje sida.
I den ska jag berätta om gröna blad, sopade gator, tunna jackor, fräkniga kinder, fika på balkongen, solsken, regn, temperatur, rabatter och dagsljus.

I år är jag med.

2 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

låter som en ljuvlig plan. Ska nog göra detsamma. :)

Simona sa...

Jag med!
Hurra för våren. Bu för vintern som var.
Kram!