fredag 18 mars 2011

Ont i halsen.

ONT I HALSEN???

Jag vägrar naturligtvis.
Sjuk var vecka nio.
Det får vara måtta på spratt som denna kropp ska utsättas för.

Nu undrar ni säkert hur man kan vägra något sådant och det ska jag minsann berätta:
  • Man äter chips som sväljs med med Coca-cola (fullsockrad, allt light går bort). Det river skönt och då tror man att det är det som gör lite ont.
  • Man sväljer bara precis när man behöver, det är inte lika ofta som man kanske tror när man har känningar åt halshållet.
  • Man affirmerar "herrejösses, vad o-ont jag har i halsen idag".
  • Man tänker på hur härligt det ska bli att få åka bil vid två-tiden i natt och sjunga högt och vackert hela vägen till Solna. Gör det ont efter det är det för att man inte har haft förnuft nog att hålla truten så dags på dygnet.
  • Man ser en sorglig film där gråten stockar sig i halsen. DET gör ont på riktigt.

Så där ja. Då var det löst. It´s all about the attitude.

5 kommentarer:

Kia sa...

Skiva vitlök, lägg på en knäckemacka, ringla på lite kaviar och strö hackad persilja över hela härligheten. Ibland gurglar vi i nån stark sprit också men sånt har du nog inte hemma. Kanske ska ha en liten flaska, i rent medicinskt syfte menar jag. Det tar ju effektivt kål på de små rackarns bacelluskerna...
Krya på dig!

Snäckskalsdalen. sa...

Hmmmm, fullsockrad Cola...jag kallar den FetCola, jag.
Hoppas du blir bättre i halsen, en kur skulle nog inte skada, typ den ovan.
Kram

Maria sa...

Hej. Är ute efter lite bloggar att läsa så hamnade här :)
haha rolig lista du har gjort här, ska tänka på det nästa gång jag har ont i halsen =)
Ha en bra helg!

Pennelina sa...

O-ont, det var ordet :-D

Kramar från mig <3<3<3

Åsa Hellberg sa...

Kia; tack för tips. Går det bra med stekt lök. Vill ju inte att magen också ska börja bråka.

Snäckan; se ovan.

Maria; välkommen hit. Sno listan för tusan:)

Pennelina; japp.