fredag 12 juni 2009

Det regnar inte

i Stockholms södra förort, det skyfaller.

Oprah tävlar med dammtrasan och just nu är det dött lopp. En städerska måste ta en paus ibland, you know.
Dagens show handlar om att organisera i sitt eget hemkaos!
Perfekt och inspirerande när det just nu är vad jag försöker med.

Det är skönt att rensa, det känns som skallen blir renare också. Yttre kaos är inte min grej, egentligen...ändå låter jag det bli stökigt.
Hm, det är helt klart så att jag behöver en plan.
Mest för att jag gillar min rena skalle, det är den som tar stryk när jag lever i röra.

Men det artar sig minsann, just nu har jag ett vardagsrumsgolv att gå på och en soffa att breda ut mig i. På bordet framför soffan ligger det som ska ligga där som diverse glasögon, fjärrkontroller och stearinljus.
I sängen ligger alla kuddar prydligt och på överkastet ligger ingenting förutom en katt.

Hall och kök är väl det jag får återkomma om, 38 papperkassar med tidningar är inte särskilt smart att ta ut i skyfall och just nu står de i hallen.
I köket måste den megastora lampan upp igen, sladden fästas utmed taket och krukor ska tillbaka till fönstret. Brödrosten ska...ställas någonstans. Allt detta belamrar just nu köksbordet efter förra veckans fönsterbyte.
En sväng med dammsugare och golvmopp och det kommer att bli så fint, så fint.

Fräscha blommor på det så är knoppen redo för nya utmaningar

2 kommentarer:

Sofie B-C sa...

Log åt meningen; "Brödrosten ska...ställas någonstans". Precis så käns det. Ibland när jag får skrivkramp så tänker jag på allt annat som jag har ännu svårare att komma igång med -och då flödar det. Listan med praktiskt att göra är ju oändlig. Alltid. Och jag gör så gott som allt för att slippa hushållsidan!//Sofie

Åsa Hellberg sa...

Hej Sofie, just skrivkramp kan visst ge energi åt en mängd andra saker:)