torsdag 4 juni 2009

Home sweet home

Jag undrar om det finns någon som är mer hemkär än jag.

När jag har varit borta en dag så är det helt underbart att komma hem till förorten. Här har jag allt jag behöver (utom fästmannen, men han är bara ett samtal bort) som sonen, katten, mat, säng, toa och rengöringscreme.
Till och med stöket känns hemtamt och mysigt.

Är jag borta mer än en dag är det däremot trevligt om det är städat och fint när jag kommer tillbaka, så i morgon efter kursen hoppas jag att jag är fit for fight för en rensning.
Vi åker till västkusten sex på lördag morgon och kommer tillbaka söndag eftermiddag, och risken är stor att jag inte har en gnutta energi kvar då; alltså lägger jag krutet på röran i morgon.

Idag ska jag bara vila och njuta av att jag har ett hem att komma till.
Jag har det väldigt, väldigt bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jodå, det finns det. Jag!
Längtar alltid hem när jag är borta. Till och med nu när jag är i B:s stuga och skriver för fullt. Men jag har tack och lov bara lite mer än två mil att köra dit.

Åsa Hellberg sa...

Jamen visst är hem härligt!

Ett skrivande lantliv sa...

Jag älskar också hemma!
Ha det skönt på kusten :-)