tisdag 2 juni 2009

Nya fönster

kommer att installeras under dagen i sonens rum och i köket.
Vilken tid vet jag inte, under dagen hette det i meddelandet.
Jag stannar hemma och vaktar istället för att lämna ut nycklar, eftersom katten försvann förra gången de var här.

Och medan jag pratar med er här kommer gänget in, lite sura över att jag VÄGRAR låsa in katten - men påföljande klaustrofobisk chock - på toaletten.
Alla fönster kommer att vara öppna, och så även ytterdörren för den ska visst vara svår att hålla stängd emellan springen ut och in.
Istället barrikaderar jag Misse och mig själv, med hans toa och mat, i vardagsrummet. Dit finns ingen dörr men jag har fixat hinder i form av köksstolar, stege, golfbag och stora kuddar.

Håll tummarna för att jag lyckas hålla honom i trygghetszonen.

Inga kommentarer: