torsdag 11 juni 2009

Sommarlov

Jojomensan, fru coach tar ledigt fredag och måndag bara så där.

Vi ska leka lite sommarlov är meningen, dvs sova länge, äta glass (godisföbudet är nu avverkat) och kanske dra igång elgrillen på spisen.

Någon fungerande balkong kan jag fortfarande inte ståta med, men när jag nu tittar ut genom fönstret har de första glasrutorna placerats på utbyggnaden, så snart mina vänner kan även jag köpa pelargoner.
Rosa tror jag, blekrosa.
Och såna där blå som växer och blir stora och vilda. Något namn på dem har jag inte, men på mitt torg behöver man bara peka tack och lov.
Sedan ska det inhandlas åtminstone ett styck solstol, där coachen ska ligga och dricka kaffe i skuggan, eftersom solen enbart är framme där på förmiddagen.

Semester har jag valt bort den här sommaren, jag tar istället strödagar här och där.
Som nu.

Fre-mån, and I deserve it!

2 kommentarer:

Kia sa...

Lobelia och mårbackapelargoner ;-)
personliga favoriter även här

Åsa Hellberg sa...

Tack, jag visste att jag kunde lita på dig Kia:)