onsdag 17 juni 2009

Och tror ni inte

att jag har tagit mig ett par dagars ledigt igen.
Ja gör det, sa jag chefen när jag frågade, och så bestämde vi det.
Egentligen hade jag tänkt att vara ledig på måndag, men det sprack, alltså tog jag ledigt i morgon istället då det passade bättre.

Jag har halva Marian Keyes kvar och den tänker jag sträckläsa från och med morgondagens första kopp kaffe. Eller ikväll om jag inte kan somna. Sonen har bjudit in halva grannskapet och jag har lovat att de ska få stanna länge. Länge som i till 02.
En grabb ska sova över, flickorna ska gå hem.
De är inte fyllda 15, någon måtta på nattöpppet får det ju vara, eller hur?

Ps, det är lustigt hur jag bollar med det där med 15 lite som det behagar mig. "Du har inte ens fyllt 15", säger jag när det inte fås något. "Du är faktiskt snart 15", säger jag däremot när det krävs något. Jag är 47 och borde verkligen veta bättre...

4 kommentarer:

Kia sa...

Är det inte du som är chefen?

Åsa Hellberg sa...

Jo, jag skrev ju "jag chefen".
Ibland krånglar jag till det, jag vet:)

Anonym sa...

Jag har också tagit mig några dagars ledighet nu till efter midsommar. Jag (chefen), min coach, och min bästa väninna tillika supporter, skålade i päroncider i eftermiddags.
Mitt manus är färdigskrivet!
Nu ska bara de två läsa det också.

Känns kanon!

Vilken Marian Keyes-bok läser du? Jag har alldeles nyligen avslutat "En oväntad semester". Jag tycker den är riktigt bra.

Ha en skön ledighet och en härlig midsommar!

Ninna

Åsa Hellberg sa...

Ninna; den senaste som heter "En förtjusande man".
Ja, de är superbra. Rakt på och inga krusiduller.
ha en riktigt skän midsommar du också, och grattis till färdigställandet av manuset!