måndag 15 juni 2009

Tajming

Det känns som om jag har valt en klockren ledighet under 4 dagar. Det har varit inomhus som har gällt, eftersom jag inte gillar att promenera i skyfall.
Jag gillar inomhus, trots att jag är uppfödd vid hav och skog. Även som liten gillade jag inomhus mest har jag för mig.
När andra längtar efter skogspromenader förstår jag inte riktigt vad de menar.
"Det är så friskt ute", säger vissa och känner uppenbarligen till något som jag har missat.

Här är det friskt inne.
Jag ser på gubbarna som kliver runt i regnet på ställningarna utanför min balkong och det ser inte alls så "friskt" ut, bara kallt och vått.

Inne hos mig är det varmt och skönt. Uppkrupen i soffan med en kopp kaffe och DN är jag väldigt glad att jag inte är balkongreparatör. Å andra sidan kan det ju hända att de också vill ha en kopp kaffe och sitta i min soffa, det har jag inte kollat.

Jag är dock väldigt tacksam att de jobbar med balkongen, när den är klar kommer jag ju att vara ute på den i alla fall.
Det kommer att bli en alldeles utmärkt dos av frisk luft inbillar jag mig.

Så, helt ärligt; är ni ute - eller innemänniskor?

4 kommentarer:

Unknown sa...

Inne. Men supa ute är rätt kul.

Åsa Hellberg sa...

Haha, om jag söp kanske jag också hade tyckt det...

Anonym sa...

Jag tänker inte att ute här = krogen.
Handen på hjärtat? Ärligt?
Svårt svara på faktiskt. Kan man vara både och? Jag älskar att sitta inne och ta det lugnt. Läsa och skriva eller se på film kanske.
men jag gillar också att vara ute. Ta en promenad i skogen, ha med fika. Och jag älskar balkonger och altaner. Hade jag haft det, hade jag nog bott där så stor del av året som möjligt. Även där med att skriva etc.
Ett stillsamt, ordrikt uteliv! Kan man säga så?

Åsa Hellberg sa...

Ninna; ja det kan man:)