måndag 1 juni 2009

HIO

Fästmannen gjorde en hole in one idag som inte räknas då det var en reservboll han slog eftersom den först utslagna verkade ha försvunnit.
Det hade den inte och då måste den spelas.

Som den coach jag är försöker jag peppa honom att se det fantastiska trots att det inte räknas...och det gick väl inte riktigt hem kanske.
Han är en tävlingsmänniska och det är inte jag.

Surar ni när ni förlorar?
Surar ni när de ni hejar på förlorar?
Är ni kort - eller långsura?

Låt oss kartlägga er surhet, det kan bli riktigt kul.
Liz; börja du!

10 kommentarer:

Unknown sa...

Jag är lite sur över att värken i min onda rygg inte ger med sej. Jag är beroende av min rygg nämligen.

Åsa Hellberg sa...

Bra surhet, fick du inte tid hos en sjukgymnast?

KarinaHC sa...

Jag surar om jag inte klarar det jag föresatt mig och ibland om jag förlorar. Men till min fördel kan sägas att det går fort över

Åsa Hellberg sa...

Karina; Det är väl helt okej att vara kortsur. Man behöver stampa med foten emellanåt, eller hur?

Unknown sa...

Nej. Fanns ingen tid. Kö och allt.

Åsa Hellberg sa...

Men det var ett tag sen, ring igen!

helene sa...

Är irriterad detsamma som sur?

Åsa Hellberg sa...

Helene; vad tycker du själv?

Lida sa...

dålig förlorare? jag? näe... jag är snarare en högst besvärligt besvärande vinnare.

Åsa Hellberg sa...

Lida: haha, jag är inte förvånad.