onsdag 14 juli 2010

Hellbergs drar till beachen.

Jag har som jag sa igår, semester.
Det betyder inga bokade möten... men jag lämnar inte heller någon i sticket, så telefonen används trots ledighet och att jag befinner mig på en badplats.
Det är en kombination som fungerar för mig.

Och på tal om kombinationer: För tre-fyra år sedan kom sonen hem en dag med ett gigantiskt paket.
Han hade köpt sig en fläkt.
Att ställa upp fönstret i sitt rum var inte att tänka på eftersom det kunde komma in flugor (?), alltså fann han sin egen lösning på värmeproblemet.

I morse när jag vaknade surrade den för fullt i hans rum, en meter från hans huvud.
Hur man kan sova i det oväsendet begriper inte jag, men det är tydligen en kombination som fungerar för honom.

En kombination som ska testas om tio minuter är mamma och väckning.
Vi får väl se hur det går...

2 kommentarer:

faith sa...

Hellre surr runt huvudet än att sova i denna värme. Jag ligger med fläkten i närheten så jag förstår honom. Hoppas att du får en riktigt skön semester!
kram

Åsa Hellberg sa...

Tack Faith!