tisdag 13 juli 2010

Jag tog mig en tur

till västkusten och mamma som fyller år idag.
Bilen gled ur garaget klockan 06.00 igår och in igen klockan åtta ikväll.

Det betyder att jag har träffat min lilla brorsdotter och brorsson; det var värt 100 mil på 1,5 dag, finare knattar finns nog inte.
Grädde på moset var mamma, lillebror och svägerska; en nog så god trio bohusläningar.

Gårdagkvällen tillbringade jag med mamma och en av hennes väninnor som också var på besök, och medan räkorna slank ned blixtrade det som tusan utanför fönstret.
Regnet förföljde oss sedan från Bohuslän via Dalsland, Värmland och Närke. Vid Sörmlandgränsen upphörde det, och i Södertälje var vartenda moln borta.

I Farsta har det inte fallit en droppe och då jag har semester resten av veckan vore det najs om det kom först nästa vecka...

Det var allt om min två dagar, vad har ni för er?

3 kommentarer:

Anna sa...

Jag har varit i Sthm, och för min del hade det gärna fått komma en eller annan droppe regn. Var lite för varmt för den här turisten... ;)

Anonym sa...

har regnat här med tack och lov!! var så efterlängtat efter flera veckor utan regn. Annars läser jag lite om medberoende.. å sökte på nätet, och många gånger hamnade jag på din sida. :-) Heja heja! Kram! /Lizzie

Åsa Hellberg sa...

Anna; ja, det är varmt i den här stan:)

Lizzie; haha.