söndag 25 juli 2010

När man flyttar ut en massa saker

från ett ställe måste de sedan placeras någonstans.

Det kan ställa till problem, särskilt om ens förråd är alldeles lagom stort för några kartonger men alltför litet för gigantiska fåtöljer, stolar, två bord, mattor, gardiner, tavlor, lampor och annat kontorslikt (?).
Alltså står jag nu med ett och annat som måste placeras ut i min lägenhet.
Lilla lägenhet.
Litet förråd = liten lägenhet.

Nu råkar jag ha den tron att allting löser sig, hur det än blir så blir det bra, ni vet.
Och just idag är jag djupt tacksam att det är 17 grader ute; förra veckans 29 hade nog gett mig huvudvärk.

3 kommentarer:

Pennelina sa...

Ja, nu kan man andas igen :-D

Kommer tid kommer plats, får vi hoppas ;-)

Kramar från mig!

Shamrock sa...

Det borde ju vara tvärtom. Liten lägenhet=stort förråd. För i en liten lägenhet har man inte plats med så mycket saker.

Åsa Hellberg sa...

Pennelina; visst är det skänt.

Shamrock; jag håller helt med dig!