tisdag 12 juli 2011

Det bor en Cowgirl i mig.

Det visste ni inte.

Min längtan efter chaps, läckra hattar, lång fläta på ryggen och fläckiga hästar gör jag tyvärr aldrig något åt.
På sin höjd sätter jag på mig ett stort bälte till jeansen. Och köper kläder med mycket fransar som jag sedan aldrig använder.

Häromdagen när jag egentligen skulle köpa sommartoppar hittade jag istället en väldigt cowgirlaktig cape (Lindex).
Inte den här.
Men den skulle jag också kunna tänka mig.


I höst har jag skrivit klart mitt manus och kan gå på krispiga promenader medan jag väntar på vad förlagen ska tycka.
Blir jag refuserad tänker jag i alla fall vara snygg.

8 kommentarer:

Fru Venus sa...

Tänk inte så, men har du läst Desirée Fredlunds bok "Refuserad"? Den bleb omskriven i DN i söndags, vansinnigt rolig :-) Hon finns i min blogglista, My I and Myself, läs! Japp, vi simmar runt 5 - 6 varje dag med början på morgonen och sen ett kvällsdopp innan sängen kallar. Ligger på runt +22, riktigt lagom :-)

Simona sa...

Åsa; kan inte tänka mig NÅGON som skulle vara snyggare än du i såna kläder. Allvarligt.

Ser fram emot att din tvåa blir antagen! yay!

Snäckskalsdalen. sa...

Och så rider man bort i solnedgången med den vackraste indianen, också han med långt vackert hår, på sin vita häst.......Kram

Åsa Hellberg sa...

Venus; den får jag läsa... sen!

Simona; jag ska rida in på din nästa releasefest!:)

Snäckan; haha. Fan trot.

faith sa...

Jo jag kan faktiskt absolut tänk mig att det bor en cowgirl i dig. Absolut inga som helst problem att se dig rida iväg i solnedgången med flätan flaxande i vinden. Ska bli så spännande att läsa din nya bok när den kommer:)

Åsa Hellberg sa...

Faith; då ska jag satsa järnet för att den ska bli så bra som möjligt:)

www.malinrocaahlgren.com sa...

Blir jag refuserad tänker jag i alla fall vara snygg! "Gilla" :)

Åsa Hellberg sa...

malin; ja men eller hur?:)