onsdag 27 juli 2011

Lunchbreak

i förorten.
Sonen fixar en frukostomelett. Han sov över den första klienten men är nu uppkommenderad innan nummer två kommer. Duscha får han göra när tvåan har gått.
Det gäller att få ihop logistiken en sådan här dag, men det funkar finfint eftersom det är så max två dagar per vecka.

Men ett yngre barn hade det förstås varit svårt, men då sonen var mindre jobbade jag på det stora företaget och hade sex veckors semester och när jag sa upp mig därifrån hade jag semester i nästan ett år. Strax efter jag slutade bröt han foten och behövde skjutsas till och från skolan varje dag i sex veckor.
Snacka om tajming.

Vad ville jag säga med det?
Jo, att logistik är bra.
Den här sommaren är detaljplanerad onsdagar och torsdagar.
Resten blir som det blir.

3 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jag får såna där lyckliga rysningar när du skriver att du sa upp dig och var ledig ett år.

nillas liv på pinnen sa...

Och tack för din support på min blogg! <3

Åsa Hellberg sa...

Tack för att du tog bladet från munnen!