onsdag 13 juli 2011

Hipp hipp, hurra

för mina mamma som fyller år.
De som besöker henne idag kommer att få världens smarrigaste jordgubbstårta.

Utöver min mor vill jag hylla Södersjukhuset, som efter mitt mail ringde samtidigt som jag satt hos läkaren på vårdcentralen för att få en remiss.

Hatten av för operationssköterskan som erbjöd mig en tid i morgon.
Tyvärr fick jag tacka nej eftersom jag jobbar, men jag uppskattar ändå att mitt mail genererade ett sådant snabbt svar.
Nu får remissen ha sin gång, vilket betyder att jag först ska träffa en läkare på Sös innan jag får en tid för  mammografi och eventuellt andra åtgärder, men det känns helt okej.
Jag är inte orolig.

Nu är jag inne i rullen och kan åka med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så konstigt att det helt kan bero på vilken människa man får tag i när sånt här händer. Polityn borde ju vara den samma hela tiden på ett sjukhus...

Jag skickar ett grattis till din mamma också :)
ha en fin dag
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Tack Sanna, hon läser nog din hälsning senare!