tisdag 26 juli 2011

Jag har alldeles strax

skrivit en halv roman och egentligen har jag lust att fortsätta men är tveksam till om mina ögon pallar mer idag.
Resten av veckan ska jag jobba med det som är viktigt.
Kombinationen är oslagbar och jag funderar på om jag kan göra både och mer regelbundet, inte bara en sommar var tredje år? Det finns en given tvåa och trea och jag behöver tid för att skriva dem också.

Eftersom jag har varit i skrivkoma även idag hade jag helt missat att det var rätt varmt ute när jag iklädd min jacka hastade iväg för att införskaffa mat.
Under hade jag min allra sunkigaste T-shirt och under den absolut ingenting, vilket gjorde det omöjligt att ta av jackan när pannan började rinna.
Det får vara måtta på vad man utsätter sina medmänniskor för.

4 kommentarer:

Agneta sa...

Vad roligt att du skriver, och vad duktig du är som verkligen får tummen ur. Till skillnad mot vissa *host* andra.

Åsa Hellberg sa...

Haha, det går lättare när man har kommit en bit på väg.

Madlar sa...

Åhhh, skulle behöva lite skrivkoma. Tror alltid att jag ska ta mig tid att skriva på semestern men det är ju så mycket annat som drar....vänner, vin o mat.

Åsa Hellberg sa...

jag kan skriva under på vänner, men klarar mig alldeles utmärkt utan mat och vin.