tisdag 19 juli 2011

Jag skriver, alltså är jag

eller hur uttrycket nu är.
Vi gjorde ett kort försök att sola idag men gav upp efter trettio minuter.

Jag har kommit på att jag ska se solbristen som en gåva till kreativiteten.
Tack vare det korta besöket kunde jag skriva ännu ett kapitel och det hade jag inte räknat med idag, alltså ligger jag fyra sidor plus.

Jag går sällan tillbaka och kollar vad jag har skrivit, istället öser jag ur mig. Det gör förstås att redigeringsarbetet blir gigantiskt, men att pilla mitt i förstör mitt flow.

Hur gör ni som också skriver?

1 kommentar:

En sexmissbrukare sa...

Jag läser det jag skrivit om och om igen innan jag publicerar så att det blir så rätt som jag orkar med. Men går även tillbaka och läser gamla inlägg med jämna mellanrum (för att påminna mig om olika saker). Hittar jag något som är fel så försöker jag rätta det på en gång..
För mig handlar detta inte om perfektion utan om kvalitet; att det jag skriver ska bära relevans och gå att läsa. Jag är uppenbarligen inte lika duktig på det som du.. :-)