måndag 11 juli 2011

Jag tänker inte läsa ett enda ord

ur en annan bok innan jag är klar med mitt manus.
Det vore att utmana mitt nyblivna självförtroende och det får gärna hålla sig intakt till jag är klar och det måste jag vara när livet återgår till det normala.

För mig funkar det bra att ha en (egen) deadline,  jag hade det med Casanovas Kvinna också.
Den skrev jag vår och höst i två treveckorsperioder och det den här gången tänker jag inte göra ett uppehåll som jag gjorde med den.
Det var urjobbigt att komma igång igen.
Här ska inte utmanas ett enda öde, den här gången kan jag ju faktiskt säga att jag har erfarenhet.

Deadline sista augusti.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Det fixar du Åsa....med den energin som du har så.

Margareta sa...

Nu har vi sett datum du satt - vilken bra sporre att verkligen skriva allt man orkar! Du fixar detta.

Fru Venus sa...

Du är underbart målmedveten :-)

Madlar sa...

Vad spännande. Det är så lätt att såsa bort tiden med annat...kolla tv, blogga, baka en sockerkaka eller kanske stryka några skjortor. Självklart fixar du din deadline <3

Åsa Hellberg sa...

Jag kör så att det ryker.