måndag 1 augusti 2011

Intervju med löparen Åsa Hellberg

Journalist: Och hur skulle du beskriva din form?
Åsa: Nu ska jag ju inte toppa den förrän 3 september, därför ligger jag för tillfället lite lågt.
Journalist (förvånat): Hur tänker du då?
Åsa (självsäkert): Precis det jag sa, jag ligger lågt. Vill inte chansa. Skaderisken, du vet.
Journalist: Tänkte inte på det.
Åsa är tyst och väntar på nästa fråga.
Journalist: Hur tror du att det kommer att gå?
Åsa (funderar på sidan 211 i sin nya roman): Med vad?
Journalist (trött): I loppet?
Åsa (ännu tröttare): Jag har inte en aningen. Du kan inte tänka dig att ringa Simona Ahrnstedt istället?

3 kommentarer:

Fru Venus sa...

Ha ha, 3 sept i år? ;-))

Simona sa...

Nähäru.

Min andra wingman har redan hoppat av. Och jag kommer SÅ inte springa nån mil i år. Inte på en och samma dag i alla fall.

Jag stretar på med mina 2,2 km varannan dag. Det går bra. Men nåt mer blir det icke. Kunde jag ju räknat ut redan i april.

Tänk vad mycket bubbel jag kunde köpt för anmälningsavgiften istället!

Vi får hitta på nåt annat. Mer åt det fika-relaterade hållet.

Puss!

Åsa Hellberg sa...

Venus: I år!

Simona; men det är ju skitbra. Så långt har jag inte sprungit sedan högstadiet. Heja!