tisdag 6 september 2011

Det kan inte finnas någon

som är så petig som jag i ett provrum.

Inte som i att jag slår på mig själv, utan i att saker och ting helt enkelt inte passar om det i mina ögon inte sitter perfekt.
Jag har slutat klaga på min kropp, istället inser jag att jag behöver nya storlekar som sitter skönt och passar mig.
Igår vrängde jag på mig ett par stuprörsskinnbyxor.
Hahahahahahahahahahhahahahahahahhahahahahahhahahhahaha.
Mina ben såg ut så här, 88, och i botten av åttorna kan ni föreställa er att par platta skor.

Nu är det ett extremfall förstås, men jag är alltid en petig jäkel och därför köper jag sällan nya kläder.
Nu när jag behöver det ställer det till det lite för mig, särskilt som jag provar sådant som jag vet verkligen inte funkar - eller någonsin har gjort...

Nya tag en annan dag.

7 kommentarer:

Ebba Range sa...

Du bjuder på dig själv och jag kan se HELA bilden framför mig - ha,haaaaaaaa:-) Tack för att du förgyllde min dag!

Anonym sa...

Det är för ju något gott med sig i alla fall; du kan roa dig själv med lite. Och hur glad blir du inte då när det är något stort?
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Ebba; varsågod. har du tur kommer det en bild en vacker dag:)

Sanna; exakt!

Sus sa...

Jag gillar att folk slutar klaga på sin kropp!

Åsa Hellberg sa...

Japp, här klagas inte längre någonting. Min kropp är bäst (för att den bara är min:)

Märta sa...

Hahaha.. Got the picture! :)

Åsa Hellberg sa...

Stackars dig:)