tisdag 13 december 2011

Då kan vi, efter en ordentlig genomgång,

konstatera att jag har en mystisk undertryck, eller om det var över, i min lägenhet. Någonstans, gömt, kan det finnas "ett hål" som ställer till det.
Vi har letat; den gamle, den unge och jag. Men då Hellbergs bor på 60 kvadratmeter  finns det inte så många ställen att leta på.
Återstår den bokhylla som står i hallen och som är monterad framför något form av chakt. Bakom den kan lösningen till mysteriet finnas, ett hål som försörjer min lägenhet med mer luft än nödvändigt.

Nu dör man inte av luft och min lägenhet är inte kall, och ska jag vara helt ärlig som tror jag att draget kommer från mitt nya fönster i köket.
Rutorna immade helt igen förra vintern och det tyder väl på ett visst läckage antar jag.
Jag glömde säga det till besiktningsmännen ... och strunt samma.

Morfar satte skumgummi-lister runt fönstren, det kan väl jag också göra.
Bah.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Titta i garderoberna också, vi har kalldrag i en av våra.

Pennelina sa...

Kanske han som vill göra sig påmind på ett diskret sätt ;-D

Kramar <3<3<3

Snäckskalsdalen. sa...

Det ska fladdra lite lätt i gardinerna om man har några och det ska fladdra av uteluft.....