fredag 16 december 2011

Jag var bjuden på fest idag.

Ett party för inspiratörer.
De två senaste åren har jag varit med och det har varit trevligt som tusan, men i år hade jag ingen lust.
Så är det ibland.
Särskilt när jag har jobbat hela dagen och allra helst vill vara tyst.
Påminn mig gärna när jag klagar på att jag aldrig får gå på fest ...

Istället ska jag se första "På spåret" nu när Idol har packat ihop.
Hjältarna på fyran får klara sig utan mina tårar.
Jag har träffat hjältar på jobbet idag, om än en annan form av.
Fy satan vad bra de är.
Det är obeskrivligt modigt att dela med sig av det som är så sårbart.

3 kommentarer:

Joanna Björkqvist sa...

Själv undrar jag hur mycket hushållspapper jag kan smuggla med mig utan att det ser alltför skumt ut... Vi ska se hjältegalan och jag vill ju inte ge mina barn ett alltför traumatiskt minne från barndomen...

Åsa Hellberg sa...

Nej, gråt på för tusan. Att visa medkänsla är BRA för barn:)

Sus sa...

Jag träffar ju hjältar mån-fre. Vilka jobb vi har!