torsdag 8 december 2011

Jag har inte druckit alkohol på flera år

och tänker inte börja idag heller.
När mina vänner dricker drinkar kör jag julmust. Är det snart jul så är det.
Annars ligger vi fortfarande lågt med intaget av socker i den här familjen och nu börjar jag bli orolig för pralinasken.
Blir det någon sådan eller inte?
Jag är smart och lägger över ansvaret för det på den där nyttige jag lever med.
Det kommer inte en trillingnöt i min mun om inte han samtidigt stoppar in en i sin.

På kvällens julbord kommer jag - alldeles självklart - att låta bli skinkan.
Enligt mina regler får den först provsmakas kvällen innan julafton.
Istället ska jag fokusera på sådant som aldrig skulle finnas på mitt eget bord, som kalvsylta och revbensspjäll.
Å andra sidan kan det vara en vegetarisk variant vi ska på.
Jag vet inte.

Helt ärligt så är det inte på grund av maten jag går med.

5 kommentarer:

Fru Venus sa...

Måste erkänna att jag oftast går för att gratis är gott!? ;-)

Åsa Hellberg sa...

Oh, no, det här betalar vi själva:)

Snäckskalsdalen. sa...

Jag har inte varit på restaurangjulbord på säkert 15 år, tror jag.....och jag längtar inte tillbaka heller, men så klart det är gott. Men julmust? bläähh.....det är väl sockerbomb eller hur? KRam

Pennelina sa...

På julbord är det kolsyrefritt som gäller för mig, annars får ja inte ner mat nog för pengarna - vilket inte betyder att jag rullar därifrån i alla fall!

Kramar från mig <3<3<3

Simona sa...

Revbenspjällen avr ju heeeelt gudomliga!!!!!!!!!