torsdag 22 december 2011

Under ett ivrig zappande häromkvällen, när jag egentligen borde sova

men inte hade någon lust, landade jag på en av fyrans kanaler som visar gamla serier.
Modedockorna, inspelad 1984, och jag blev genast 22 med bakelser på huvudet.
På den tiden "klädde man upp sig" (bara några år senare gjorde man motsatsen men det var det inte det vi skulle prata om nu.)
Man var liksom alltid snygg och glittrig. Alltid high heels och dingliga örhängen. Alltid knallröda läppar.

När jag inte hade skidkläder förstås.
Jag jobbade i Sälen och på dagarna hängde jag i backen med gäster. Grillade korv, arrangerade tävlingar, var snäll, hjälpte ramlade barn i backen, ordnade modevisningar, var morgon-tv presentatör, sa hej och välkommen på parkeringen, var speaker.
Hårspray gick inte att leva utan och jag tror mig komma ihåg att håret var krulligt från en permanent.

Det var jag och Morgan Fairchild.






















25 år senare är hon sig rätt lik.
Det är inte jag.
Jag har inte bestämt mig för om jag är glad eller ledsen för det.

9 kommentarer:

Fru Venus sa...

Gud vad jag älskade modet då, och TV serierna :-) God jul på dig!

Åsa Hellberg sa...

Visst var vi snygga?
Tack detsamma, Venus!

Annika Estassy sa...

Härligt att brösten blir större med åldern. Eller? ;)

Åsa Hellberg sa...

Blir de verkligen det? Jag tycker mest att de beger sig söderut:)

Annika Estassy sa...

Hennes verkar då har gjort det - växt. Vi övriga däremot får nöja oss med andra naturlagar!

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, det var tider det, oj, vad livet lekte och så chic man var. PRECIS HELA TIDEN. Fast jag hade inte så stort hår, vad hade jag, jag minns inte, herregud, jag minns inte......Och Morgan Fairchild, du milde, hon har druckit konserveringsmedel hela sitt liv, det måste vara så. Hon har ju inte ens rynkig hals, eller fixar man halsar också numera?
Det var ett roligt inlägg det här, det fick mig att börja tänka till......jag har hängt upp mig på håret. Mitt alltså.. Vad jag minns var att jag åkte skidor UTAN mössa för att håret inte skulle platta till sig....men jag hade ju inget stort hår....
Nåja.
Agneta julkram

Joanna Björkqvist sa...

Detta ljuva 80-tal! Det var snygga tider det! :)

Åsa Hellberg sa...

Monika; det har du rätt i:)

Snäckan; mössa var livsfarligt. Pannband var grejen.

Joanna; visst var det (harkel)

Shamrock sa...

Den Tv-serien gillade jag