onsdag 14 december 2011

Tio dagar kvar till jul.

Jag har fortfarande en tredjedel kvar av manus två som ska vara färdigskrivet vid årsskiftet.
Det ska bli mig en sant nöje att se hur och om jag får ihop det.

Nu känner jag ingen som helst stress över den där stora helgen.
Det blir som det blir och i vårt fall blir det i flanell. I alla fall när sonen har jobbat klart 18.00 på julafton.
Inga gäster och ingen uppstyrning.
Jag tänker mig mer garv, ljus, skinka och lite klappar.

Om vi vill och när vi vill.

5 kommentarer:

Shamrock sa...

Låter bra

Cattis sa...

Här blir det oxå myspys. Vår lilla(6pers) familj plus älskade svärmor... lugnt och fint hela julafton :)

Ska hålla koll på hur det går med ditt manus, min stora fråga är: hinner jag få upp julgardinerna innan det är jul???

kramkram

Susanne B sa...

Du ÄR så klok. Och du påminner mig om sånt som jag ibland glömmer att påminna mig själv om :-)
Kram!

Ebba Range sa...

Kanske att det går bra att få ihop den där tredjedelen nu när du är på andra sidan "motståndsguppet" som du hade för ett tag sedan?
Du har en fantastisk vilja så det kan nog gå:-)

Låter som en förståndig och skön julplanering.
Längre fram i tiden får du det kanske som jag som inte behöver bry mig så mycket - för nu är det de vuxna barnen som bjuder mig på julfirande istället.

Åsa Hellberg sa...

Det ska bli så härligt så.