lördag 5 maj 2012

Det är dags att ta fram anteckningsboken.

Som ni vet vid det här laget så har jag ingenting antecknat när jag börjar, utan det är först efter första kapitlet som ett och annat skrivs i min röda, fina bok.

Det ska bli kul att se vart den här historien tänker gå. Som vanligt vet jag oerhört lite innan jag börjar skriva. Jag har ett övergripande tema som jag jobbar efter, det hade jag på ettan (Testamente) och tvåan (Hemlighet) också, men vad det kommer att betyda i praktiken vet jag inte.
Det är en del av det som jag tycker är allra roligast. Det, och att till sist läsa allt från början. Jag kommer inte att gå tillbaka något den här gången heller, bara skriva framåt och hålla samma höga tempo som jag gör i de två första.

Hurra, vad roligt. Nu är jag igång igen.
Och jag älskar det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Du skriver ofta om Fjällbacka... Hur ofta åker du dit och när kommer du dit nästa gång? Ska du prata om din bok där i sommar?.
Hälsningar sommarboende Fjällbackabo

Åsa Hellberg sa...

Åh, en Fjällbackabo!:)

Jag vet faktiskt inte. Tyvärr är jag där bara en gång om året, men det betyder ju inte att jag inte kan åka och prata om min senaste bok en extra gång om någon vill. Jag gjorde det på biblioteket med min förra, men det var nog snarare höst då.

Vad kul. Tack för din kommentar!