lördag 18 augusti 2012

En ny "sov till halv-elva" förmiddag.

Vaknade av att jag var förtvivlad för att jag hade blivit bjuden på ett litet glas juice som jag svept och först efteråt kommit på att fråga om det var alkohol i, eller inte.
Det var det förstås, därav förtvivlan.

I drömmen var jag oerhört stolt över min nykterhet och livrädd för att jag skulle bli snurrig i huvudet, ungefär den rädslan som håller mig ifrån att dricka i verkligheten.
Jag har inte slutat dricka för att jag har alkoholproblem, de senaste 20 åren har jag druckit så lite att jag blir full av en kork (innan dess är en helt annan historia).
Jag slutade för att jag ville det, för att det kändes bra för mig och jag tror idag inte att jag någonsin kommer att dricka igen.

Jag var på riktigt glad när jag vaknade.
Skål!

Inga kommentarer: