måndag 27 augusti 2012

Vi har sett ännu ett avsnitt av "Suits",

det sista från säsong ett, och jäklar vilken cliffhanger.
Nu ska ju huvudrollsinnehavarna även vara med nästa säsong så jag antar att de löser problemet. Den här gången är det faktiskt ett riktigt bekymmer.

Annars tycker jag att det emellanåt i film och tv-serier är lite för enkla problem, att det blir för stor affär av sådant som kan redas ut rätt lätt.
Ta till exempel Carrie och Mr Big i första filmen, där han hoppar av bröllopet i sista sekund, varpå Carrie gör slut och vägrar prata med honom på ett halvår.
? .
Hade de pratat hade de löst det på en kvart. Förvisso tjurat lite, men det är väl okej?

(Jag älskar för övrigt den filmen.)

Å andra sidan skriver jag romantiska komedier, så vem är jag att uttala mig.
Problem är anledningen till att det blir en bok.
Utan dem, nada.
Jag måste bara komma ihåg att göra dem stora nog.

1 kommentar:

Fru Venus sa...

Jag bara älskar Suits, liksom mina tonåringar :-)