söndag 19 augusti 2012

Tydligen har det varit släktfajt i Malmö.

Sådant blir jag aldrig inblandad i. Med en son, en mamma, en bror, en morbror och en kusin gör man bäst i att hålla sig ifrån sådana utmaningar.
Istället har jag vevat armarna under min morgonpromenad. Jag har vilat mina stackars benhinnor ett par dagar men i morse var det dags igen.

Det är också dags att återgå till nyttigheterna som har lagts åt sidan ett par veckor eftersom jag har varit medbjuden på så många trevligheter som inkluderade himmelska desserter, choklad och annat som jag inte kan motstå om det står framför näsan.


Tricket för mig är att inte har något sådant hemma. Absolut ingenting. Även gamla torra kakor är goda när man inte har något annat att välja på.
Bort med valmöjligheterna och fram med en kanna vatten är min nya giv.
Jag börjar (om) idag.



8 kommentarer:

Fru Venus sa...

Jag har inte heller någonting hemma, till min stora frustation, men det går bättre än vad jag trodde. Men tråkigt som fan är det, och jag går runt och sliter i blåbärsris och hallonbuskar dagarna i ända - min nya choklad...

Åsa Hellberg sa...

Bär är ju jättenyttiga. Heja!

Guldkorn by Elin sa...

Jag har också börjat igen. Nu i helgen. Morgonpromenader/powerwalks är bra grejer! Idag fick jag dessutom möjlighet att pausa mitt i när jag traskade rakt in i en stor bakluckeloppis vid Slottsskogen.
Hoppas att du får en fin söndag och att benhinnorna mår bra igen!

Åsa Hellberg sa...

Tack Elin, idag var de okej om än inte i högform.

Anne Jonsson sa...

De där godsakerna brukar jag ta för själen!

Ebba Range sa...

Oh - bra där!
Jag har både pepparkakor, mörk choklad, skumägg, kex mm hemma - som jag inte alls äter av - inte på flera månader.

Låter ju jättebra va - men jag har gjort en eftergift vad gäller lakrits som jag BEHÖVER varje dag. Köper numera "Viktväktarnas - saltlakrits" med 50 % mindre socker och 40 % mindre kalorier. Då blir jag nöjd på alla sätt när jag tillfredställer det där lakritssuget. Det gör att jag kan hålla stånd mot alla andra sug.
Förövrigt äter jag mer än sunt.

Lycka till nu med den nya perioden och med benhinnorna!

Åsa Hellberg sa...

Haha, då så.

Åsa Hellberg sa...

Oj, det hade jag aldrig klarat. Jag tömmer som sagt. Tack, nu ska jag vara rädd om mina ben.