söndag 6 mars 2011

Min avsikt var att

redovisa alla de vårtecken jag kunde hitta på min långsamma vandring mot centrum. Jag hade också tänkt att ta en eventuell vilopaus på den lilla fina soffan som finns utmed vägen.

Den ser ni här:



Maken till frånvaro av tecken har jag aldrig varit med om.
Inte förrän jag kom fram till blomsterbutiken fick jag se något
som antydde att något är på gång.


.

Det är väl å andra sidan lika löjligt som att julpynta i början av november?
Långfredagen, då för övrigt Glenn och Allan har namnsdag, infaller först den 22 april.

Känner ni en enda människa som har köpt påskris än?

5 kommentarer:

Shamrock sa...

Det är till att vara ute i god tid

Åsa Hellberg sa...

Eller hur.

Sus sa...

Nä, men jag fotade påskris redan för typ 3 veckor sedan..

Anonym sa...

Det är nog mer tänkt som fastlagsris. kolla länk för mer info. http://www.nordiskamuseet.se/publication.asp?publicationid=1437.

Mari besserwisser "messersmith heter det väl"-

Åsa Hellberg sa...

Mari; men ska det vara fjädrar i det? Bra i så fall, det räcker att vi ruckar på julen:)