torsdag 8 oktober 2009

Kusin Christian Hellberg

lagar mat - grillar - på fyran just nu, och sommarbilderna känns långt borta. Själv har jag på mig en morgonrock över joggingbrallorna och tröjan; svinkallt är vad det är.

Och på tal om matlagning så bjuds det på någon slags wok hemma hos coachen idag, i alla fall är det sådana grönsaker...

Gott är det, särskilt om man häller mängder med mango & ananas sweet chili sås över.

Christian (i alla fall hans sambo) kommer att leverara ännu en Hellbergare i november, och det kan behövas.
Den här pyttelilla familjen tar tacksamt emot varje nytt tillskott. Alla mina eventuella kusinbarn ligger ju liksom på honom att skaka fram.
Har man bara en kusin så blir det så.

Hur många kusiner har du?

7 kommentarer:

ufot sa...

Öööh...en 30-40 st kusiner är vi nog men träffas i princip aldrig. På begravningar mest verkar det som :( Trist men sant.

Åsa Hellberg sa...

Nä,sluta. Ni driver med mig?

Sus sa...

Kusiner...hm...8...väl..?

Åsa Hellberg sa...

Gör ni inget annat än barn i Norrland????

Annica sa...

Jag har också bara 1 kusin

Åsa Hellberg sa...

Annica; du och jag! Vi pyttiga släkter verkar vara få:)

Anonym sa...

Jag har sju på min mamma sida och tre på min pappas - men vi umgås inte heller. Så "en fågel i handen är bättre än tio i skogen" :)
Sanna