fredag 9 oktober 2009

Tillbaka från utflykten till Ikea

med ett litet, billigt och alldeles utmärkt skrivbord i bakluckan.
Där ligger det fortfarande kvar och kommer så att göra till på söndag då jag tänkte sätta fast benen på bordskivan.
Enklast möjliga montering är min melodi.

På hemvägen slank jag förbi matbutiken och köpte ett kilo räkor och väldigt fet majonnäs.
Jag vet att jag har hävdat att räkor ska ätas på v-kusten, men jag gör ett försök till.
Alla i familjen har ju inte samma rigida inställning som jag...

Att det egentligen var hushållspapper jag behövde hör liksom inte hit och får skrivas upp på ett allt mer växande glömskekonto.
Jag köpte trots allt servetter på Ikea.

2 kommentarer:

Moster Ma sa...

Om det inte är på Västkusten kan man kompensera med Hellmanns mayo- för det var det väl?
Blev berörd av Annabellas kommentar om din bok och ska definitivt läsa den.
För övrigt tycker jag att hushållspapper ALLTID ska stå på inköpslistan!

Åsa Hellberg sa...

Hej Moster, välkommen hit.

Jag vet, hushållspapper... och det står verkligen alltid på listan, det är när jag ska ha den i huvudet som det slår slint och blir räkor istället.

Oj, jag vet inte vilken majonnäs det var, men tack för tipset!