tisdag 11 maj 2010

Dr Phil och jag

är helt överens och det känns skönt.
Dagens program handlade om otrohet och visste jag inte att det inte var så, kunde man nästa tro att Doktorn hade varit på besök hos mig i Farsta:

Det är inte partnerns fel när någon väljer otrohet.

Otrohet handlar inte om hur äktenskapet är, det handlar om en persons oförmåga att lösa sina egna problem med konflikter, intimitet, tillit och närhet.

Det är fullt möjligt, och emellanåt kanske till och med att rekommendera, att lämna sitt äktenskap om problemen i äktenskapet är stora.
Före man träffar någon annan och innan man börjar ljuga.

Nu vet ni ni vad jag (och min kompis Phil) tycker om det.

3 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Ganska självklart känns ju det men det kanske är lätt att känna skuld när ens partner söker sig till andra?

Anonym sa...

Jag håller med - men ofta blir frågan; vad var fel i förhållandet?
Och det är klart att det kan ha varit men det kan också vara så att den otrogna partnern valt att vända sig till någon annan - just för att han/hon har problem med intimitet (riktig sådan).
Men det är som du/ni säger är det fel på relationen - ta dig ur innan...
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Nilla; ja, de flesta gör det till man som coach ställer så krångliga frågor att den skulden spricker... tack och lov.

Sanna; den frågan är felställd enligt mig, även om jag vet att den förekommer även hos proffs...

Kram Åsa