måndag 10 maj 2010

Måndag

Jag tänkte piffa till håret idag; det är för långt och jag har en utväxt som heter duga.

Det flesta brukar boka tid hos samma frisör varje gång, men så gör inte jag.
Mina besök oerhört spontana och oftast utlösta av att jag råkar se mitt hårs baksida, som man gör i ett provrum till exempel.
De här gången skedde det på Indiska och klänningen jag provade hängdes raskt tillbaka eftersom den inte alls var fin tillsammans med mitt ovårdade hår.

Kvällen tillbringas på Rival med en bunt piffiga damer och frågan är om jag ska matcha min nygamla frisyr med vinter - eller sommarkläder.
Just nu lutar det tyvärr åt det förstnämnda.

3 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anneli Stålberg sa...

Jag är en akutbesökare hos frisören. Jag väntar tills jag får panik över mitt hår och så går jag och klipper mig hos den dom har tid NU!

Kram!

Åsa Hellberg sa...

Det brukar funka för mig också, men jag var missnöjd förra gången när jag blev så oerhört blekt. Nu är jag nöjd igen:)

Kram åsa