torsdag 27 maj 2010

Idag är det arbete hela dagen

lång.
Min arbetsdag avslutas på Chinateatern med Kjell Enhagers föreläsning som börjar 18.30.
Jag har redan börjat fundera på hur jag ska ta mig till stan.
Från Karlstad fick jag med mig en "roll-up" som ska upp på teatern, och att ta den på tunnelbanan är inte aktuellt, alltså blir det bil eller taxi.

Har ni försökt parkera en bil i centrala Stockholm vid 17-tiden?
Det har jag.
Ordet värdelöst är på sin plats.
Det, och tid.
Gott om tid.

Å andra sidan behöver jag inte bestämma det nu.
Jag kan njuta av oändliga parkeringsmöjligheter i förorten ytterligare några timmar.

Hur är det med parkering i din stad, och kostar det minst 900 kr att parkera fel där också?

2 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Tackolov så har jag inte körkort. Cykeln går alltid bra att parkera.

Åsa Hellberg sa...

Ja, det låter toppen... och i Stockholm helt livsfarligt:)