fredag 14 maj 2010

Fredag

Jag vann 50 kronor på en trisslott igår och nu är jag rätt övertygad om att de två nya lotter den genererar kommer att ge mig storkovan.
Just nu planerar jag vad jag ska göra med alla pengar.

Jag kommer nog inte att flytta, vi trivs för bra här.
Däremot kan det hända att det landar en liten sportbil i garaget, bara för att.
Möjligtvis kommer jag också att betala ungdomarnas limousinfärd till skolbalen, å andra sidan kan det kanske vara nyttigt (och rätt kul) att få pynta lyxen själv?

Jag har inte bestämt mig, och världen ligger öppen.
Frågan är om jag ens ska byta in min vinst mot två nya lotter?
Det känns rätt bra att veta att jag just nu för ögonblicket faktiskt är oerhört rik.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Den inre rikedomen överstiger vida den yttre. Lös in de 50:- och bjud dig på en skön stund på ditt favoritfik.

Anonym sa...

Spännande känsla - bara man inte låter den göra en besviken när det/om inte händer, utan bara njuter av fantasin.
Sanna

nillas liv på pinnen sa...

Ja, det är bäst du passar på och suger på den karamellen medan du kan.

Igår kväll letade jag igenom tv4 play utan att hitta ert inslag =(
Visst var det Malous Efter tio?
Vilket datum var det?

Åsa Hellberg sa...

Brain; ja, det är ju en idé.

Sanna; nej då, jag blir inte besviken:)

Nilla; sök på åsa hellberg.

Kram Åsa

Mia S sa...

En gång vann jag 16500 kronor på travet och jag kan inget om hästar, jag satte bara dit lite sträck här och där för 96 kronor... men jag blev inget annorlunda av den "stora" vinsten, den summan fick fylla tomma hål (räkningar.. så trist) och ge lite tröst så som något gott till helgen..... men nästa gång.. DÅ !

Ska bli spagetti och köttfärssås här mé.. fredagsmys :)

Kram !

Åsa Hellberg sa...

Men visst var det fränt att vinna, Marie?
Jag vann 10 000 en gång, å vad jag var lycklig:)

Kram Åsa