tisdag 18 maj 2010

Inlägg 1780.

Hade jag varit yngre, fränare och bättre på att hantera en kamera hade jag minsann kunnat blogga professionellt med tanke på alla inlägg jag hasplar ur mig per dag.
Vissa av dem - som det här - kan tyckas vara helt meningslösa; ändå läser just du vart enda ord.
Eller har gjort hit i alla fall.

Har du läst så här långt tänkte jag bjuda på några punkter du inte visste om mig.
  • Jag har slagis sm-mästaren i schack.
  • Jag har spelat fotboll i division 3, Västra Götaland.
  • Jag hade femma i gympa i högstadiet.
  • Jag fick tenta av gympan mellan ettan och tvåan i gymnasiet.
  • Jag har uppträtt på Liseberg.
  • Jag rökte som en borstbindare till jag var 40.
  • Jag har en totalt deformerad svanskota.
  • Jag hade inte skrivit ett ord innan jag skrev Casanovas Kvinna.
  • Jag hade psoriasis till jag var drygt 30.
  • Jag tycker inte att människor är särskilt svåra att förstå sig på.

Den sista punkten finns anledning att återkomma till, resten lämnar jag här.

2 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Va!? Hade du inte skrivit ett ord innan du skrev din bok?

Det ska jag hälsa till min arbetskompis som brukar hänvisa till Sartre som lär ha sagt att man behöver skriva 11 000 tecken per dag som träning om man vill bli en bra författare...

Hade du någon hjälp när du skrev boken, eller skrev du bara?

Åsa Hellberg sa...

Nope, jag bara skrev.

Nu är min bok inget litterärt mästerverk, den säljer snarare på enkelheten.
Men jag är glad att det finns utrymme även för det:)