tisdag 18 maj 2010

Malin W frågar

om jag håller på med en ny bok och det gör jag inte.
Däremot skulle jag sätta igång direkt om det som skvalpar runt i huvudet bara kunde bli aningens tydligare.

När jag skrev Casanovas Kvinna hade jag sagt upp mig och var ledig, och råmanuset var klart på 6 veckor, uppdelat i två treveckorsperioder.
Mitt liv ser annorlunda ut nu, vilket gör att jag inte kan gå in i skrivkoma som jag gjorde då.

Detta spelar å andra sidan inte någon roll så länge jag inte har annat än en svag början och en ännu svagare problemställning utan minsta lilla grand finale...

2 kommentarer:

Sofie B-C sa...

Hej Åsa! Skrivkoma är ett jättebra uttryck. Vad fick dig att göra slag i saken och skriva Casanova?

Åsa Hellberg sa...

Jag gick på en coachutbildning och sista kursdagen skulle man berätta för en kamrat om ett mål man ville gå mot(vilket som helst; träning, sockerstopp eller nåt)och jag satte målet där och då att jag ville skriva en bok.

Det troliga är att det hade funnits som tankar ett tag, men det blev i alla fall starten.

Att det blev just Casanovas Kvinna var för att den boken inte fanns...

Kram Åsa