onsdag 12 maj 2010

Jag är hemma och tvärvänder

men hinner ändå se att det är många nya besökare här idag. Varmt välkomna.

På min blogg hittar ni en hel del om medberoende och tillfrisknande, men även mycket trams och onyttigheter.

Helt ärligt skulle jag inte stå ut med att bara prata om det som är sjukt när det finns så oerhört mycket friskt i alla oss människor, men så har det inte alltid varit.
Medberoendet till "Jonas" upptog under en lång tid hela mitt liv.

Så är det inte längre, och jag försöker efter bästa förmåga att istället beskriva "efterlivet" och dess glädjeämnen samt den tacksamhet jag idag känner när jag har klart för mig hur mitt medberoende fungerar.

Extra speciellt välkommen till dig som är här för att du kände igen dig i morgonens tv program, du är inte ensam!

2 kommentarer:

Ewa sa...

Ja vad säger man, jag fastnade vid tvn i morgonstöket.
Det var i mycket som att hör mig själv prata.
Så igenkännande, går de att bli hel efter detta?
Jag lever med min man, lever med de som hänt...men också med tanken...kommer de att hända igen....

Åsa Hellberg sa...

Hej Ewa, ja det går att bli hel men det är mer upp till dig än din man... det är den goda nyheten, för visst vore det förfärligt om det hängde på honom?

Välkommen hit,
kram Åsa