onsdag 26 maj 2010

Elaine Bergqvist

var den stora överraskningen igår.
Jag blev superglad eftersom jag har sett henne på tv ett par gånger och tycker att hon har många poänger.
Hon har mer än så, hon är dessutom en briljant föreläsare.
Kolla in hennes hemsida här.

I workshopen med Per Bjergestam jobbade vi med mindfullness, ett oerhört bra verktyg för att varva ned och vara här och nu.
En dag består av hundratals ögonblick och är inte "bara ännu en dag". Att förändra ett ögonblick kan förändra det nästa...
Sånt pratade vi om... innan meditationen.

Sedan var det Kjell Enhagers tur, och det var som vanligt en upplevelse. Han är suverän på att fånga sin publik, och så även igår.
Det ska bli kul att se vad han bjuder på i morgon på China teatern.

Jag bokade om mitt tåg hem, vilket gjorde att jag missade sista delen av Elaines föreläsning, men det kommer jag att ta igen vid ett annat tillfälle.
Hennes ämne härskartekniker var oerhört intressant.

Den här dagen härskar jag över.
Jag har tagit ledigt.

3 kommentarer:

Kia sa...

Vicken bra chef du har som beviljar ledigt så där mitt i veckan ;-)

Åsa Hellberg sa...

Kia, jag vet. Hon är banne mig lysande! :)

HOUSE of ADELA sa...

Verkar ha varit en superdag!Intressant med starka,kloka, inspirerande människor att lyssna till;)

kramis!