lördag 18 april 2009

40 + blogg

Det finns fler njutningar än en, med att vara 40+ (eller 50- om du så vill).

När ungdomarna åker iväg för att ta sommarens (?) första dopp i 10 gradigt vatten idag, så kan vi äldre lugnt luta oss tillbaka med ordet Nej.

Nej.
Aldrig i livet.
Naturligtvis inte.

Bad intas när temperaturen i vattnet är över 25 grader, vilket betyder att vi aldrig badar.
I alla fall inte jag.

Kalla bad verkar återkomma i 60 + kategorin, men den förändringen kommer ni aldrig att se hos mig.

Njutningsfullt kommer jag resten av mitt trevliga liv att gå runt dyngsvettig och rödmosig.
Om jag inte framlever mina sista dagar i Thailand vill säga.
Där är det visst badtemperaturer året runt.

Jag undrar om jag fortfarande kan simma?

6 kommentarer:

Lida sa...

jag badar ibland (om så sällan) när det bara är kring +18. betyder det att jag är vansinnigt ungdomlig eller faktiskt 60+??

Åsa Hellberg sa...

Ingetdera. Just du är troligtvis bara anti:)

Agneta sa...

....simma kan du säkert, det försvinner ALDRIG om man en gång lärt sig! Men Åsa, ALLA simhallar i Stockholm har minst +28 gr och spa har minst -34 gr. Och skulle du mot förmodan kommit underfund med att du inte kan simma, så kan jag ordna en privatkurs för dig...... OCH GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN TILL BÅDA TVÅ!!

Åsa Hellberg sa...

Agneta; det är en vecka kvar till föelsedagen, men jag tar den nu och tackar även från fästmannen.

Jaha, du vill alltså att jag ska doppa kroppen i klor? Och 28 i alla simhallar? Nej, du. Då har du inte varit i Farsta.
Eller så måste jag höja min lägstatemperatur till 30 grader, för i Farsta är det buskallt :)
Den där silvermagistern jag tog i Fjällbacka känns oerhört långt borta...

Anonym sa...

ja, men då så, då är det avklarat redan nu.... Kram

Åsa Hellberg sa...

Hej Anonym.
Vad är det som är avklarat? Första doppet? Har jag en galning på bloggen:)