söndag 19 april 2009

God morgon

Jag har inte vågat ringa till fästmannen än, är nämligen övertygad om att han tycker att det är en lysande golfdag.
Då vill jag gärna påpeka att det är -38 och polarvindar i Stockholm just nu, och att det inte hindrar inte en "riktig" golfspelare.
Det är däremot är det en lysande ursäkt för en amatör.

Om det inte skulle räcka, och man ändå skulle befinna sig på en golfbana inom kort, kan följande meningar vara utmärkta att använda sig av:

"Oj, oj, oj vad kallt det är. Värm mig lite, snääälla?"
"Å neeej, jag missade igen bara för att jag fryser om händerna. "
"Hoppsan, nu blåste visst bollen iväg. "
"Hade jag inte frusit hade jag sett hålet. "
"Jag kan inte puta med rumpan, för jag känner inte var jag har den."
"Jag måste nog gå på toa." (Bra att säga efter att man ändå har putat.)

Finns det bara en bajamaja på golfbanan är saken klar. Då måste man tyvärr åka hem.

Inga kommentarer: