torsdag 9 april 2009

Handla a´la Hellberg


Vid ingången tar jag alltid en korg, sedan går jag mot kaffet och brödet.

Därefter läggs färskpressad juice, 7 st Risifrutti och möjligtvis mjölk bredvid limpan.
En sväng förbi charken, fruktdisken och tidningsstället och sedan är det klart.


Jag misstänker att det finns fler hyllor i butiken, för när jag studerar andras varukorgar ser de alltid så matiga ut.


"Var ska de göra med de allt det där", säger jag till mig själv när jag stirrar på deras nudlar, kokosmjölk och kryddor jag inte visste fanns.
Ibland har de till och med mjöl och jäst i korgen, och då misstänker jag att de är galna nog att baka det man kan köpa färdigt.


Troligtvis kan man laga annan mat än fläskfilé, men vad i jösse namn skulle det kunna vara?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Please, don't ask. Jag kan ge dej tusen roliga förslag. Om jag ids.

Åsa Hellberg sa...

Liz, mitt ointresse är grundmurat och jag vill inte ha en förändring. Jag vill att någon kommer hit och lagar maten.

Unknown sa...

var då.