lördag 11 april 2009

Ute


Från insidan av förortslägenheten ser det ut att vara 38 plusgrader ute.
Inte för att människor går nakna, utan för att alla ser så glada ut i solskenet.

Jag kanske borde joina dem istället för att sitta här i morgonrock? Jag har ju faktiskt vissa viktiga saker att ta hand om idag, där inköp av påskägg är ett av dem.

Årets ägg kommer bland annat att innehålla pengar från mormorn och mamman.

Det är bra, för då kan man köpa fina kläder eller "luktagottavherre".

Det var ett tag sedan egna pengar gick till inköp av tv-spel. Nu är det pifferiet som är det viktiga.
Inte mig emot.
Det känns skönt att slippa påpeka att en dusch inte är förenat med livsfara.

Nej, efter detta lilla filosoferande runt ett påskägg är det väl dags att göra slag i saken.
Sätta på sig shortsen och gå UT helt enkelt!


7 kommentarer:

Unknown sa...

Shorts?

Igår var vi i stugan. Pappa hade skottat upp hela gården med traktorn, annars hade jag nog inte tagit mej in i stugan för all snö...

Sofie B-C sa...

Hej! Det låter som om vi är lite i samma branch. Trevligt med nya Skrivpuffare! Nuförtiden följer jag -dvs läser- mest, men det är ju ett så jättekul forum som man kan doppa in och ur ut alltefter hur det förhåller sig med skrivklådan. Lycka till med skrivandet för din del!/Sofie

Åsa Hellberg sa...

Liz; det var varmt som i en bakugn ute, å andra sidan har jag ingen stuga längre så det känns ändå som om du tar poäng trots snön:)

Sofie; Ja, vi är några stycken som gillar ord:)Tack och välkommen hit!

Sofie B-C sa...

Vad spännande med bok i September! Ja, då vet ju du precis hur det käns så här, när det närmar sig. Måste erkänna att jag är en aning lättad över det geografiska avståndet som kanske ger lite skydd om man får alltför dålig (eller ingen alls ...) kritik! Har du skrivit fler böcker, eller är det din romandebut också? //Sofie

Åsa Hellberg sa...

Sofie; ja, det är debut.
Jag skriver i romanform, även om historien tillhör kategorin "lifestory".

/Åsa

helene sa...

Det är nu allt är så skitsofrent (modern stavning)
Vissa går i linnen och strumplösa och andra (jag)
har dunkappa.
Och så är det sol å så regnar det, sol, regn , sol regnsolregnsole
Jag vill ha sommar NU!
Jag ska oxå börja skriva.
Jag börjar med ett epos rakt av bara.
GLAAAAAD PÅSK!

Åsa Hellberg sa...

Helene; börja skriv då.
Jag är din första läsare!

Kram Åsa