tisdag 14 april 2009

Bebisar


Det är nå´t särskilt med de där små.
Valpar, kattungar, elefantbebisar, killingar, föl och lamm.
Man har oftast inte någon relation till dem (såvida det inte är ens egna), ändå flinar i alla fall jag så fort jag kommer i närheten av något sådant där litet.
Nu händer ju inte det så ofta, men det räcker oftast med en bild för att få mig att le och säga "åhhh".

Sedan har vi min favorit alla kategorier; schimpansungen.
På Animal Planet kunde man tidigare följa dessa underbara apor från ett center i England, Monkey World. Det gjorde jag varje dag 19.30.

Jag har svårt att sätta fingret på vad det är som fascinerar mig så med apor, men jag antar att det är likheten med oss människor.
Samma likhet som orangutanger och babianer också har.

Ta med mig till Skansen och jag parkerar mig på apberget utanför babianernas gård.
Det är baske mig det enda som är fullständigt tokroligt i den parken.

Inga kommentarer: